Blog

Uspostava reciklažnih dvorišta

Uspostava reciklažnih dvorišta

OTVOREN

ROK ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU: 18.3.2020. – 15.2.2021.

PREDMET POZIVA: Uspostava reciklažnih dvorišta sukladno članku 35. ZOGO-a, što uključuje građenje i opremanje novih reciklažnih dvorišta ili nabavu mobilnih jedinica. Predmet ovog Poziva nisu reciklažna dvorišta za građevni otpad (sukladno odredbi u članku 4. stavku 1. točki 50. ZOGO-a), kao ni nabava opreme/vozila za manipulaciju i transport mobilne jedinice.

SVRHA POZIVA: Doprinos povećanju stope odvojeno prikupljenog komunalnog otpada i smanjenju količine otpada koji se odlaže na odlagalište.

UKUPAN IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA: 100.000.000,00 HRK

VISINA POTPORE:

Najniži odnosno najviši dopušteni iznos bespovratnih sredstava koji može biti dodijeljen pojedinačnom projektnom prijedlogu u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:

reciklažna dvorišta – građevine:

  • najniži iznos 500.000,00 HRK
  • najviši iznos 4.500.000,00 HRK.

reciklažna dvorišta – mobilne jedinice:

  • najniži iznos 100.000,00 HRK
  • najviši iznos 800.000,00 HRK.

 

INTENZITET POTPORE: do 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI: Prihvatljivi prijavitelji u sklopu ovog Poziva su jedinice lokalne samouprave (JLS) u skladu s člankom 35., stavkom 1. točkom 1. ZOGO-a.

Prijavitelj mora dokazati da u trenutku podnošenja projektnog prijedloga:

  • Nema ispunjene zahtjeve u vezi s uspostavom minimalnog broja potrebnih reciklažnih dvorišta u odnosu na broj stanovnika, sukladno članku 35. stavak 2. i 3. ZOGO-a.
  • Ima odabranog davatelja usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada u skladu s člankom 31. ZOGO-a koji će osigurati obavljanje poslova reciklažnog dvorišta.

Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.

 

PRIHVATLJIVE PROJEKTNE AKTIVNOSTI:

Prihvatljive projektne aktivnosti po ovom Pozivu vezane su isključivo za građenje i opremanje novih reciklažnih dvorišta u svrhu osiguranja njegove funkcionalnosti i spremnosti za uporabu odnosno uz nabavu mobilnih jedinica, a glavne projektne aktivnosti navedene su kako slijedi:

A) Provedba projekta:

  • Reciklažna dvorišta – građevine
  1. aktivnosti građenja reciklažnog dvorišta u skladu s pravomoćnim aktom na temelju kojeg može započeti izgradnja reciklažnog dvorišta koje uključuju izvedbu građevinskih i drugih radova (pripremnih, zemljanih, konstrukterskih, instalaterskih, završnih te ugradnja građevnih proizvoda, uređaja, opreme i postrojenja, provođenje potrebnih ispitivanja i izdavanje atesta, tehnički pregled te ishođenje uporabne dozvole);
  2. opremanje reciklažnog dvorišta informatičkom i uredskom opremom te opremom za potrebe rada reciklažnog dvorišta;
  3. aktivnosti vezane uz pripremu i provođenje postupaka javne nabave radova, usluga i roba sukladno pravomoćnom aktu na temelju kojeg se može započeti izgradnja reciklažnog dvorišta;
  4. aktivnosti vezane uz priključenje na komunalnu, telekomunikacijsku i električnu infrastrukturu i osiguranje pristupne ceste isključivo za potrebe reciklažnog dvorišta;
  5. aktivnosti vezane uz osiguravanje pristupačnosti reciklažnog dvorišta te razumne prilagodbe infrastrukture osobama s invaliditetom;
  6. aktivnosti vezane uz osiguranje dijela za ponovnu uporabu proizvoda u sklopu reciklažnog dvorišta (napomena: izdaci za osiguranje odvojenog dijela za ponovnu uporabu proizvoda prihvatljivi su isključivo ukoliko su obuhvaćeni projektnom dokumentacijom i pravomoćnim aktom na temelju kojeg se može započeti izgradnja reciklažnog dvorišta);
  7. nadzor radova (stručni nadzor građenja, projektantski nadzor, usluge koordinatora zaštite na radu u fazi izvođenja radova (koordinator II)).
  • Reciklažna dvorišta – mobilne jedinice
  1. aktivnosti vezane uz pripremu i provođenje postupka javne nabave roba za nabavu mobilne jedinice;
  2. aktivnosti vezane uz provedbu ugovora o nabavi roba – mobilne jedinice;

B) Upravljanje projektom:

Usluge tehničke pomoći za upravljanje projektom (angažiranje vanjskih stručnjaka za poslove upravljanja i administracije projekta, pripremu i provedbu nabave te ostale aktivnosti povezane s upravljanjem projektom):

  • upravljanje aktivnostima projekta,
  • administracija i tehnička koordinacija,
  • provedba odgovarajućih postupaka javne nabave,
  • financijsko upravljanje,
  • izvještavanje,
  • ostale aktivnosti u vezi s upravljanjem projektom.

C) Izobrazno-informativne aktivnosti:

  • izobrazno-informativne aktivnosti vezane za korištenje reciklažnog dvorišta s ciljem informiranja i dosega do što većeg broja korisnika/sudionika, a usklađenih s mjerama iz Programa izobrazno – informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom.

NEPRIHVATLJIVE PROJEKTNE AKTIVNOSTI:

  • izrada projektne dokumentacije;
  • opremanje postojećih, već izgrađenih reciklažnih dvorišta;
  • nabava opreme/vozila za manipulaciju i transport mobilne jedinice.

PRIHVATLJIVE KATEGORIJE TROŠKOVA:

Reciklažna dvorišta – građevine

  1. Troškovi građenja reciklažnog dvorišta u skladu s aktom na temelju kojeg mogu započeti radovi koji uključuju izvedbu građevinskih i drugih radova (pripremnih, zemljanih, konstrukterskih, instalaterskih, završnih te ugradnja građevnih proizvoda, uređaja, opreme i postrojenja, provođenje potrebnih ispitivanja i izdavanje atesta, tehnički pregled te ishođenje uporabne dozvole);
  2. Troškovi nabave i ugradnje informatičke i uredske opreme te opreme za potrebe rada reciklažnog dvorišta;
  3. Troškovi izrade gradilišne i druge dokumentacije potrebne za provedbu projekta (kao što je elaborat iskolčenja, elaborat izvedenog stanja, razni atesti i upute za korištenje te drugo) kao i za ishođenje uporabne dozvole, a čija je izrada započela nakon sklapanja Ugovora;
  4. Troškovi rekonstrukcije ili izgradnje pristupnih cesta, a koje nisu javna cesta, s potrebnom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom (cesta mora biti isključivo za potrebe pristupa reciklažnom dvorištu koje je predmet projektnog prijedloga);
  5. Troškovi izvedbe priključenja na komunalnu, telekomunikacijsku i električnu infrastrukturu unutar i izvan područja zahvata građenja reciklažnog dvorišta, ukoliko su isti propisani aktima kojima se dozvoljava zahvat u prostoru i gradnja te u konačnici uporaba, i ukoliko su namijenjeni isključivo za potrebe reciklažnog dvorišta koje je predmet projektnog prijedloga;
  6. Troškovi uspostave kutka za ponovnu uporabu proizvoda unutar reciklažnog dvorišta prihvatljivi su isključivo ukoliko su obuhvaćeni projektnom dokumentacijom i pravomoćnim aktom na temelju kojeg se može započeti izgradnja reciklažnog dvorišta;
  7. Troškovi aktivnosti vezane uz pripremu i provođenje postupaka javne nabave radova, usluga i roba u svrhu uspostave reciklažnog dvorišta sukladno pravomoćnom aktu na temelju kojeg se može započeti izgradnja reciklažnog dvorišta;
  8. Troškovi usluge stručnog nadzora građenja;
  9. Troškovi usluge projektantskog nadzora;
  10. Troškovi usluge koordinatora zaštite na radu u fazi izvođenja radova (koordinator II);
  11. Troškovi naknada za objavu obavijesti javne nabave u elektroničkom oglasniku javne nabave RH;
  12. Troškovi naknada za priključke za struju, komunalne, vodne i druge naknade;
  13. Troškovi pristojbe za izdavanje uporabne dozvole;
  14. Troškovi upravljanja projektom kao troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti, a koji su izabrani u postupku javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN, br. 120/16) ili sukladno internom aktu koji uređuje pravila provođenja postupaka jednostavne nabave, troškovi uključuju i putne troškove (uključujući po potrebi i dnevnice) i troškove smještaja;
  15. Troškovi izobrazno-informativnih aktivnosti s ciljem upoznavanja stanovništva o važnosti odvojenog prikupljanja otpada i zaštite okoliša, te ulozi reciklažnog dvorišta u cjelovitom sustavu gospodarenja otpadom s ciljem informiranja i dosega do što većeg broja korisnika/sudionika, a usklađenih s mjerama iz Programa izobrazno-informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom, te troškovi u vezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti;
  16. Porez na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj nema pravo ostvariti odbitak.

Reciklažna dvorišta – mobilne jedinice

  1. Troškovi nabave mobilne jedinice kontejnerskog tipa;
  2. Troškovi izvedbe priključenja na komunalnu, telekomunikacijsku i električnu infrastrukturu ukoliko postoji potreba;
  3. Troškovi aktivnosti vezane uz pripremu i provođenje postupaka javne nabave roba za nabavu mobilne jedinice;
  4. Troškovi naknada za objavu obavijesti javne nabave u elektroničkom oglasniku javne nabave RH;
  5. Troškovi upravljanja projektom kao troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti, a koji su izabrani u postupku javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN, br. 120/16) ili sukladno internom aktu koji uređuje pravila provođenja postupaka jednostavne nabave, troškovi uključuju i putne troškove (uključujući po potrebi i dnevnice) i troškove smještaja;
  6. Troškovi izobrazno-informativnih aktivnosti s ciljem upoznavanja stanovništva o važnosti odvojenog prikupljanja otpada i zaštite okoliša, te ulozi reciklažnog dvorišta u cjelovitom sustavu gospodarenja otpadom s ciljem informiranja i dosega do što većeg broja korisnika/sudionika, a usklađenih s mjerama iz Programa izobrazno–informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom, te troškovi u vezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti;
  7. Porez na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj nema pravo ostvariti odbitak.

NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI:

  • Nabava opreme/vozila za manipulaciju i transport mobilne jedinice,
  • Porez na dodanu vrijednost (PDV) koji je Prijavitelju/Korisniku povrativ,
  • Kamate na dug,
  • Trošak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ,
  • Proizvodnja, prerada i plasman na tržište duhana i duhanskih proizvoda,
  • Trošak povezan s trgovačkim društvima u poteškoćama, u skladu s pravilima Unije o državnim potporama,
  • Kupnja rabljene opreme,
  • Kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja operacijom odnosno Projektom,
  • Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu, nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima,
  • Bonusi za zaposlene,
  • Kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom,
  • Troškovi sudskih i izvansudskih sporova,
  • Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj,
  • Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak,
  • Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti,
  • Troškovi amortizacije,
  • Kupoprodaja zemljišta,
  • Leasing,
  • Izdaci povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije, koju nabavlja Korisnik,
  • Izdatak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija,
  • Izdatci operacije koje ostvaruju neto prihode za vrijeme provedbe,
  • Ostali neprihvatljivi troškovi iz Pravilnika o prihvatljivosti izdataka (NN 115/18 i 6/20).

 

Za više informacija i pravovremenu pripremu projektne prijave slobodno nas kontaktirajte!

Vaš Key consulting d.o.o.